3. Postimees vs. BBC News – traditsiooniline meedia ja uus meedia ühendumises

Postimees vs BBC News – Traditsiooniline meedia ja uus meedia ühes

Viimasel kümnendil on traditsioonilised väljaanded pidanud oma põhikanalite kõrval digimaailma omaks võtma, et jõuda tänapäeva publikuni. Analüüsides kahte tuntud väljaannet Eesti Postimeest ja rahvusvahelist BBC Newsi näeme selget eristust nende uue meedia kasutamises.

BBC News – uus meedia oskuslik rakendaja
BBC News on globaalsele turule suunatud ning kasutab uusi meediavõimalusi väga sihipäraselt. Nende veebileht, sotsiaalmeedia ja ajaveebiartiklid loovad ühtse ja interaktiivse uudistogemuse. Näiteks:

  • Sotsiaalmeedia: BBC postitab regulaarselt lühikesi, selgeid ja värskendatud uudiseid X-is ning Facebookis, instagramis kus nende reaalajas uudised, Q&A sessioonid ja interaktiivsed infograafikud kaasavad miljoneid jälgijaid.
  • Ajaveeb ja interaktiivne sisu: Lisaks tavalistele uudisartiklitele on BBC ajaveebides välja toodud analüütilised postitused, mis selgitavad keerulisi teemasid ning pakuvad lisandväärtust, kasutades videosid.
  • Multimeedia integratsioon: BBC suudab ühtselt ühendada traditsioonilise ringhäälingu (tele, raadio) ja digitaalse sisu, kus iga lugu on kohandatud vastavalt platvormile, mis suurendab usaldusväärsust ja kaasatust.

Selline strateegiline ja mitmekülgne lähenemine teeb BBC Newsist eeskujuks uue meedia kasutamises, kus digitaalne levik ja interaktiivsus on muutunud igapäevaseks uudiste tarbimisel.

Postimees – tugev traditsiooniline kanal, kuid uues meedias vähem väljapeetud
Postimees on Eestis traditsioonilise meedia vankriks olnud ning nende uudisteportaal ja väljatürkid on pikka aega olnud usaldusväärsed infoallikad. Digimaailma omaks võtmine on toimunud järk-järgult:

  • Veebileht ja TV: Postimehe veebileht ning Postimees TV pakuvad kvaliteetset uudissisu, mida toetab ka multimeedia – videod, fotogalerii ja intervjuud.
  • Sotsiaalmeedia: Kuigi Postimees on aktiivne sotsiaalmeedias, näiteks Facebookis (jälgijate arv ületab ~178 000), on nende sisu sageli lihtsalt viide põhikanalile. Neil puudub sama interaktiivsus ja eraldi sisu kohandamine iga platvormi jaoks nagu BBC seda teostab.
  • Ajaveebiartiklid: Postimehe ajaveebi formaadis artiklid annavad põhjalikuma ülevaate teematest, kuid need jäävad siiski toetama nende peamist uudisteportaalit, mitte kujundama iseseisvat digimaailma identiteeti.

Kuigi Postimees on omaks võtnud uue meedia kanalid ning nende sotsiaalmeedia kampaaniad suurendavad kaasatust, näitab võrdlus, et nende digistrateegia toetab peamiselt traditsioonilist sisu levikut ja ei püüa pakkuda eraldi uuenduslikku digitaalsisu.

Kokkuvõte
BBC News kasutab uusi meediavahendeid väga oskuslikult, luues platvormipõhiseid sisuformaate ja interaktiivseid lahendusi, mis toetavad nende globaalseid uudiseid. Postimees on edukalt ühendanud traditsioonilise ja digitaalse meedia, kuid nende uus meedia väljund jääb peamiselt toeks peamisele sisuvoole, ilma et tekiks iseseisev ja innovatiivne digimaailm. See analüüs kinnitab, et uue meedia võimalused on üha olulisemad ning nende oskuslik kasutamine võib olla määrav tegur tuleviku meediamaastikus.


Kasutatud allikad:

https://www.instagram.com/bbcnews/

https://pressgazette.co.uk/news/bbc-instagram-strategy-tiktok/#:~:text=BBC%20News%20crossed%2020m%20followers,the%20world%20to%20do%20so

https://www.smashingmagazine.com/2018/03/bbc-interactive-content-amp-apps-web/#:~:text=In%20the%20Visual%20Journalism%20team,to%20visualizations%20new%20storytelling%20formats

https://reklaam.postimeesgrupp.ee/online/sotsiaalmeedia-mangud/#:~:text=Postimees%20koondab%20endas%20%C3%BCle%2030,oma%20f%C3%A4nnilehele%20palju%20huvilisi%20juurde

postimees.ee

https://www.bbc.com/news

https://www.instagram.com/postimees.ee/?hl=en

https://www.facebook.com/postimees/?locale=et_EE

https://www.facebook.com/bbcnews/


Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

1. Miks Google prillid ebaõnnestusid?

2. Mis on alles ja mis on unustusse vajunud?

5. Netiketikäsud eile ja täna – mis on muutunud?